fredag 5 december 2008

Dagen före debuten

Imorgon är det dags för tävlingsdebut för mig på medeldistans. Det är julklappsjakten i friidrottenshus i Göteborg som står på programmet och 1500 meter är distansen som skall springas.
Har ju aldrig sprungit förut så målet får bli att lyckas få ut precis allt man har och sedan vara nöjd med prestationenför att man givit sitt max. Det är dock viktigare än vanligt att direkt hitt rätt fart i förhållande till min kapacitet. Jagtror att rätt hastighet innebär en fart på 73-74s per 400 meter de första 1200 metrarna och sedan kan man på stapplande ben fulla med mjölksyra men med mycket vilja avsluta sista 300 i något högre tempo.

Sluttiden kommer bli 4.36 +/-4 sekunder.

www.attackpoint.org/trainingpaces.jsp

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du, jag tjuvkikade på resultatet! Imponerad av att du prickade rätt på hundradelen! Grattis!

Anonym sa...

Nej vänta nu, det där var ju seedningstiderna. Glöm min kommentar :/

Tröskelkungen sa...

Japp,
Skrev 4.36.00 som seedningstid eftersom jag gissade att min förmåga låg där.

4.40.75 blev det istället. Tycker att jag gissade rätt bra ändå.

Nu har du en tid att slå när du går för 1500 meter senare i innesäsongen.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23