söndag 14 december 2008

Söndagspass nr 2

Ja faktiskt det blev av. Visserligen är jag precis klar med passet så här klockan 22.04 men det blev av och jag är nöjd både med passet , min dag och min fru (som kom med initiativet till dubbelpass).

För kvällspasset valde jag löpbandet och riktigt långa VO2 max intervaller 4 x 2000 meter med 3 minuters joggvila blev det. De första två med 1 grads motlut och de sista två med 2 graders motlut. Alla fyra intervallerna sprangs i 18 km/h vilket motsvarar 3min 22 sek/km.
Kände mig lätt i steget och av gårdagens tävling märktes inget, inte heller förmiddagens rullskidspass.

Imorgon tar jag och vilar knän och hälsenor genom att ta ett cykelpass istället.

2 kommentarer:

Nix sa...

Hu vilket pass så sent på kvällen!

När somnade du efteråt? Kvalitet sent på kvällen brukar göra att jag inte kan somna.

Tröskelkungen sa...

>>Nix, Japp jag somnade sent. Men barnen sov gott på natten så jag fick 6 timmars sömn och behövde i aldrig gå upp. Det är klart bättre än vanligt.
Ännu värre är det när man kör tävling kvällstid. hade terränglöpningstävling på tisdagar klockan 19.05 under oktober/november. Då pressade jag mig betydligt mer och hade det riktigt svårt att somna efteråt.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23