fredag 19 december 2008

dubbelpass igen

Idag kördes det två alternativpass. På lunchen avhandlades 60 minuter crosstrainer (elipsmaskin) och efter nattning av barn samt brödbakning av tidernas nyttigaste bröd, drog jag klockan 21.50 ut på en timmes rullskidspass.
Jag har ju ett mål med dessa dubbelpassdagar och det är viktnedgång.
För att lyckas nå målen för 2009 måste jag släppa lite barlast till. Det ser dock ut som att jag redan under januari månad skall kunna hinna nå målvikten men det vet i fan. Nu hörde jag på nyheterna att man väntar sig en riktig nasty vinterkräksjuka så då åker man väl dit på de och då tappar man väl rutinerna. Vi får se.

4 kommentarer:

Lena sa...

Men tänk vad smal du skulle bli av vinterkräksjukan. Smitta bara inte mig...

Dunceor sa...

Precis, du tappar massa vikt av vinterkräksjukan i alla fall =)

Jag planerar och planerar för dubbelpass hela tiden men trots jag är en riktig morgonmänniska så tar det emot att gå upp och träna på morgon. Jag måste ta tag i det och köra lite dubbelpass.

Masse sa...

Lite vks skulle jag också må bra av! (eller inte)

Man kanske skulle ta och slicka på lite handtag och ledstänger på tunnelbanan på vägen hem. Då hinner man bli frisk till jul också samtidigt som man tappar ett par kilo! Skitsmart!

Tröskelkungen sa...

>>Lena,
Vinterkräksjukan förra året tog ju ner mig c:a 3 kg på ett par dygn men det vissade sig bara vara vätska.....

>>Dunceor, Jag är nog mer kvällsmänniska än morgonmänniska så jag tar gärna och lägger första passet vid lunch och det sista efter barnen lagt sig (c:a 21).

>> Masse, Ja det går inte av sig själv att deffa bort de där bråttomluncherna som som suttit och gottat till sig några år runt tarmarna.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23