tisdag 23 december 2008

22,4 km vandringsled med Kristian Algers

Träningsmotivationen är på topp och idag var det extra lätt att tagga till inför långpasset eftersom jag fick sällskap av barndomsvännen Kristian Algers som är nere i mina trakter för att fira jul med släkten. Det blir ett pass till ihop på lördag innan han drar tillbaka till Söderköping. Idag drog vi iväg vid 09.30 och det var härligt väder, benen kändes lätta och vi höll en fart som var någonstans strax under MAF (maximal aerobic function) för mig och antagligen var det ingenting annat än lugn jogg för Kristian som ju så sent som i augusti sprang finnkampen på 10 000 meter. Snittpulsen var 149 (c:a 80% av maxpuls)och sträckan 22,4 km vandringsled och farten var i snitt 4.40 min/km. Ett gött pass.

2 kommentarer:

Patrik Engström sa...

Ah! Den gode Algers! Kul pass! Hur är det med karln? Är han i toppform? (nyfis)

Tröskelkungen sa...

Algers är i fin form vad jag kunde utläsa och han blir nog svårpetad på finnkampen nästa år med skulle jag tippa.

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23