torsdag 4 december 2008

Shoppa loss på RS



Har haft en riktigt pressad vecka arbetsmässigt denna vecka. Varje dag den här veckan har jag hållit presentationer som alla varit av den högre digniteten och tiden för förberdelser av presentationer har varit knapp. Gav mig dock fasen på att hinna med att träna åtminstone 5 gånger denna vecka och planen ser ut att hålla. Igår blev det 3 x 2,5 km tröskelfart med 2 minuters vila+ 5 km upp och nerjogg. Tränade som vanligt på onsdagarna ihop med klubbkamraterna i kungälv. Tröskelfart för mig på kuperat terrängspår är 4.04 min/km och jag träffade den hastigheten väl denna gång då varven gick på 10.09, 10.09, 10.10.
Idag hann jag dock inte med att träna. Enda chansen hade varit att gå upp snortidigt och morgonjogga klockan sex men jag hade inte ork till det. Var i Stockholm över dagen och höll en presentation. Efteråt tog jag taxi raka vägen till löparnas "Mecka" d v s Runners store. Måste säga att jag är lite avis på er Stockholmare. Runners store håller klart högre klass än löplabbet, det är inget snack om saken. Det blev shoppat lite av varje och notan slutade på 3000 kronor för mina prylar och sedan köpte jag 2 par kompressionsockar till löparhustrun också. X-socks är så grymma, hade de bara varit tillnärmelsevis rimligt prissatta hade jag shoppat loss på 15-20 par och gått i dom jämt.

Nu blev det följande tillskott till den redan gedigna löputrustningssamlingen:

spikskor medeldistans: Nike Zoom ventula 990 SEK
Briko väst: 720 SEK
Briko vintertights: 550 SEK
X-socks wintersocks 2 par: 2 x 250 SEK


Skidhandskar Rossignol: 270 SEK

Mannen i kassan noterade att totalsaldot på mitt konto i affären var på elitkundsnivå.


28 000 hade jag tydligen redan handlat för totalt sedan jag registrerade mig som kund för 18 månader sedan och det var innan dagens inköp...


Lite lustigt med tanke på att vi ju var i USA och dessutom köpte 15 par löparskor där. Undrar vad saldot hade varit annars?

Men jag har förstått att jag inte är den enda överkonsumerande prylbögen bland oss löpare.
Jag gillar att konsumera inom den fritidaktivitet jag håller på med oavsett om det är golf (som för några år sedan) eller löpning. Skall man hålla på med någonting och tycka det är roligt så måste man nog shoppa loss lite, det förhöjer nöjet på massor av pass och vad beträffar x-socks för 250 spänn paret, vilket låter helt sjukt, så blir de ju alla fall väl använda. Egentligen har jag en regel att för att det skall vara vits med att köpa nya sockar så måste man ta i rejält och köpa massor av par av samma sort. Helst skall man köpa 20 par varje gång man köper en ny variant för det finns ju klara fördelar med att slippa hålla på med att para ihop en jädra massa sockar som bara har en make. Just denna idé har jag faktiskt fått accept på hemma av hustrun också som också tillämpar detta sockupplägg. När det gäller xsocks får man dock lov att göra avsteg från den gängse regeln, skulle ju bli attans dyrt annars.




Puh, det blev sent det här. Dags att krypa till kojs och vakna upp imorgon, dra till dagis och sedan hålla presentation igen för företagsledningen. Shit vilken vecka.




3 kommentarer:

Lena sa...

Darling, jag antar att det var roligt;) Shoppandet alltså. Tänk på att jag kan kontra, eftersom jag passerar RS den 12 dec... Du har ju satt ribban på en trevlig nivå;)

Anonym sa...

Wow, det där var imponerande siffror som jag inte kommer i närheten av även om jag tycker jag köper mycket skor. På tal om skor, bra val av spikskor, de har jag också. Grymt sköna och lätta!

Tröskelkungen sa...

>> Lena (min kära hustru).
När det gäller löpargrejer går alltid investeringsäskanden på ivars kulle 6 igenom lätt som en plätt. Kontra på bara!

medeldist:
Japp smakar det så kostar det!
Men du kanske håller jämna steg med mig iallafall om man lägger in i ekvationen att jag troligtvis "bara" stått för en del av mitt kontos kostnader? Lena har köpt grejer för säkert........... 10-20%..... av den summan...Aj då det var ändå mycket på mig då...

Men så har vi ju finanskris i Sverige och jag tar mitt ansvar!

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23