söndag 14 december 2008

Rullskidsintervaller med brorsan

Träningssöndagen har inletts med ett rullskidspass för min del och en löprunda för min fru Lena.
Vi tog oss in till Skatås sköna rekreationsområde. Förutom att vara schyyst natur så är det helt perfekta förutsättningar för en lyckad träningsdag för familjen Westman. Lekplats precis intill Härlanda tjärn att rasta ungarna vid medans föräldrarna i tur och ordning tränar och därutöver finns det ju "trollen" att titta på och och pyssla om. Ja trollen är faktiskt speciellt viktiga för oss eftersom de hjälpt oss att få Oscar att sluta med napp. "Trollen" är förstås inga riktiga troll utan egentligen mossa, stubbar, jord, gräs och folie som formats till trolliknande figurer på flera platser i skatåsterrängen. När Oscar slutade med napp gjorde vi så att han fick ge nappen till de stackars babytrollen och i utbyte fick han present förstås. Idag var vi bara och hälsade på trollen medan Mamma var ute på sin 12 km slinga.

Själv körde jag ett rullskidpass med några backintervaller insprängt i passet som annars totalt mätte 14,3 km på ett relativt blött och tungåkt grusåttanspår. Intervallerna var idag 5 x 1,5 minuter på VO2 max och 2 x 3,40 min i VO2 max fart. Fick med mig brorsan på passet vilket var trevligt även om han för tillfället (snällt sagt....) är riktigt uselt tränad.

Nu efter ett värmande bad tillsammans med kidsen hemma i huset väntar frugans nyttiga och goda mat därefter blir det pass 2 för dagen som jag planerat till 4 x 1500 meter i 3.22 min/km tempo på löpbandet med 1 grads motlutning.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23