lördag 13 december 2008

Inför Boavallsstrand halvmarathon

Ja då var det luciamorgon. Noel vaknade tidigt och har gått omkring och dominerat med stjärngossestjärnan och Osacr har sjungit tre gubbar "tre gubbar tre gubbar" samt käkat hembakade pepparkakor..............precis som man vill ha det helt enkelt.
En stabil frukost i form av ägg och bacon samt några skivor grovt bröd och en hel apelsin blev det vid 08.30. Nu skall vi strax åka iväg till det på året något sent lagda distriktsmästerskapet i halvmarathon som i år är beläget till den pitoreska, vid havet rörande byn Bovallsstrand.
Kan ju stoltsera med att jag redan förra året lyckades ta hem DM guldet så det borde finnas viss chans til seger även idag. Banan går på en kuperad dryga 7 km slinga som delvis går inne i byn och delvis inne skogen.
Jag rapporterar ikväll hur det gick. Föra året sprang jag på 1.22.03 och tog ut mig fullständigt och jag tror att det är möjligt för mig att fixa 1.18.30 i år så det får bli målet. Utöver ett tidsmässigt mål så vill jag gärna revaschera mig på Stefan Hellman ifrån OK Kroppefjäll som säkert kommer vara med i tävlingen och som slog mig senast vi möttes (kraftprovet i Trollhättan i Juli). Stefan och jag har haft många jämna fighter det senste året bl a då just i Bovallsstrands halvmarathon förra året. Den gången blev det en knapp seger för mig efter en tempoökning sista de 3 kilometrarna.
Vore riktigt kul om det kunde bli en jämn fight i år också så att man får pressa sig ordentligt.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23