onsdag 17 december 2008

Hälleträning i fontin mitt andningshål mitt i veckan

Onsdagens kvalitetspass bjöd som vanligt under december på 3 x 2,5 km + 1 x 2,7km flackt terrängspår, allt i AT fart d v s jag strävar efter att hålla en fart som ligger i en hastighet som är c:a 2-3 minuter långasammare per mil än tävlingsfart i den aktuella terrängen. Vilan mellan intervallerna var 2 minuter och idag gick intervallerna på 9.37, 9.45, 9.53 resp 9.56 vilket var OK. Formen är inte på något sätt bländande utan det kändes just OK. Med målet att gå ner i vikt går det dock bättre. Har loosat 3,0 kg sedan 1 november så nu är jag halvvägs till målvikten på 69,0 kg. Dagens pass sprangs ihop med Erik, Patrik och Niklas. Det var dimmigt och mörkt men skönt med sällskap och jag är glad att vi cementerat fast ett träningspass i veckan till just onsdag 18.15 i fontin. Rutinen gör att man kan se fram emot den långa stund av egentid som hela passet innebär i form av uppvärmning, kvalitet, nedjogg och därefter dusch och faktiskt lyxigt nog även bastu!. Kanonlyxigt. Onsdagseftermiddagen ger energi i mängder och gör att jag lättare orkar med påfrestningar övrig tid. För er som ännu inte blivit föräldrar kan jag bara säga att detta är något som man lär sig att uppskatta när man är förälder.

1 kommentar:

Lena sa...

Det är du värd;)

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23