söndag 22 februari 2009

800 meters debut idag!

Idag denna strålande tödag skall jag debutera på 800 meter och allt talar för en dålig tid i förhållande till kapaciteten på längre distanser där god tröskelkapacitet har betydelse. På 1500 meter är den mest viktiga parametern en bra VO2 max men på 800 meter är det till och med så att det är lika viktigt att kunna producera energi anaerobt som aerobt och det kan jag inte särskillt bra. Jag skall våga mig på en gissning och satsar på att det blir 2.17 +/- 4 sekunder. 4.40 på 1500 meter i början av december pekar i den riktningen.

Med Hällelinnet under övriga träningskläder och spikskor i väskan drar jag nu till friidrottens hus för att debutera på 800 meter. Lactic acid here I come.

starta 14.25 återkommer med resultat ikväll.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23