söndag 15 februari 2009

Långpass på vandringsled

Kroppen känns bra idag och helgens långpass kommer bli av. Klockan 10.00 drar vi ut på et 19 km långt pass på vandringsled i 5.30 fart. Lugnt ochfint i vättlefjälls inspirerande natur. Har sprungit långpass där nu massor av helger i följd och med samma sällskap (Niklas och Patrik). Hela turen är alltid av trevlig social natur och eftersom passet "bara" är 19 - 23 km så brukar jag inte hinna bli så där väldans trött utan det känns lätt och ledigt hela vägen. Borde väl egentligen öka på längden så att jag regelmässigt kör minst 26 km men det blir ju av naturliga skäl inte denna veckan. Nu är det mjukstart av säkerhetsskäl. Jag tappar inte mycket på att det blir en lugn vecka utan kvalitetspass och med "bara" 55 km lpning denna veckan. Ibland är det bara positivt med en lugnare vecka än vad planeringen säger. Förra året gjorde jag ett bra lyft under vinterträningen trots att jag var sjuk ungefär var tredje vecka från slutet av december till utedebuten i slutet av mars..

Känns oerhört skönt att vara pigg och frisk igen. Jag tar det fortsatt lugnt men kroppen ger mig positiva signaler hela tiden.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23