torsdag 5 februari 2009

Höjdpunkten under 2008!





Båda Foton: Hasse Sjögren

Det var helt klart ballt att få vinna lagsegern på lidingöloppet 2008.
Vi hade stort manfall av stjärnlöpare i föreningen. Joel Bodén och Henrik Ahnström var anmälda men kom ej till start p g a skador. Hälle IF har ju en hel del duktiga orienterare och skidåkare som springer för klubben men eftersom orienterings-SM krockade med Lidingöloppet i år så var det ingen orienterar-Hälleit som kom till start.
Trots detta vann Hälle ändå lagsegern och tack vare samma faktum så fick jag själv plats (som siste man) i laget som tog hem segern med totalt 3 minuter före Enhörna.
Nu är jag väl medveten om att även andra starka lag såsom exempelvis FK Studenterna också hade manfall såsom stjärnan Patrik Engström som säkert gjort 1.45 - 1.46 och då hade segern istället varit deras. Det är som det är, tillfälligheterna som avgör.
Nu har Hälle IF fyra inteckningar i Carl Milles stayetten "Guds hand" och en seger till så får föreningen behålla den. Jag kommer se till att vara i kanonform till årets Lidingölopet som jag alltid räknat som ett av mina favoritlopp.

2 timmar och 2 minuter hamnade jag på 2008 vilket renderade i en 111:e plats.
2009 satsar jag på att kunna göra c:a 1.54- 1.55 någonting så får vi se om det räcker till att vara med i laget i år och om det räcker till lagseger. Hälle IF har ju massor med bra löpare men vilka kommer till start?
Nedan har jag listat några av Hälles starka löpare som kan tänkas komma till start. Själv är jag långt ner i listan och det skall till många lidingöosugna för att en annan skall ta en plats i laget i år. Tur då att man varit med en gång redan... ;-)

1. Mustafa Mohammed (seger i lidingöloppet bl a 2008)
2. Henrik Ahnström (Landslagslöpare och tex nordisk mästare i terränglöpning 2005)
3. Joel Bodén (EM-löpare 2006 på 1500 meter)
4. Oskar Käck (landslagslöpare både terräng och bana)
5. Emil Wingstedt (orienteringsvärldsmästare)
6. Oscar Svärd (tre gånger vasaloppssegrare)
7. Erik Öhlund (VM-löpare i orientering)
8. Martin Käll-Ohlsson (2.22 på marathon under 2008)
9. Mattias Karlsson (Orienterare i landslagsklass)
10. Fredrik Björklund (3.52 på 1500 meter)
11. Patrik Andersson (32.05 på sylvesterloppet 10km 2008)
12. Johan Gredenius (1.54 i lidingöloppet 2008)
13. Erik Framme (1.56 i 2008 års lidingölopp men med landslagsmeriter)
14. Fernando Dinis (1.54 i lidingöloppet 2007)
15. Robert Westman (jävligt sugen och taggad för att klara 1.54-1.55 ;-))

1 kommentar:

Lena sa...

Du måste helt enkelt springa fortare, darling;)

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23