måndag 23 februari 2009

jobbkväll med insprängt 15 km löpband

Kändes lite udda att komma hem till huset ikväll.
Vi hade bestämt att jag skulle jobba en långdag denna måndag för att jag skulle få lite sammanhängande tid för att kunna hinna dunka av en rapport som krävde lite sammanhängande fokus. Det är svårare dagtid att kunna få sitta ostört med en och samma uppgift. klockan 18 drog jag från jobbet och slukade snabbt i mig en doublewhopper meny och sedan drog jag till jobbets gym och 20 minuter efter sista tuggan på burgan drog jag upp bandet i 16km/h och körde 15 km på 58 minuter. Efter en 8 kilomter sådär tyckte jag att det var lite trögt för benen och jag valde att köra varannan kilometer i 15 km/h och varannan kilometer i 16 km/h. Så höl jag på tills passet var slut. Stretch och sedan vidare jobb till kl 22.

Det som var ovanligt med at komma hem var förstås att alla i huset redan sov..
Jag satte mig framför TV:n en stund och käkade lite frukt och tog en Coca-Cola Zero.
Hur lugn som helst. Lite synd att Lena redan somnat inne hos storegrabben men det var faktiskt skönt att slippa hela läggningsproceduren en dag.
Som förälder har man ju masor med tid med barnen men egentiden är knapp så är det bara, åtminstone för oss.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23