fredag 20 februari 2009

Tonk tonk tonk tonk spraschhhhkkk!!!!!

Ungefär så lät det när jag tryckte på ordentligt på mitt tempopass på löpbandet igår torsdag. Hade matat på i 6,5 av mina planerade 10km i 18 km/h på bandet. Tror att en början till spricka har bildats succesivt men nu kom det en rejäl spricka. Hela "språngbrädan" som man studsar mot sprack i längsled. Flög inte av bandet men bandet är ur funktion. Attans också jag som är beroende av att kunna träna hemma kvällstid ibland. Igår till exempel var Lena borta och jag hoppade upp på bandet efter att ha nattat kidsen. Nu blir jag utan de passen tills bandet är lagat.

Jag fick genast bråttom att fixa detta och mejlade omedelbart tilverkaren sportsmaster och ville få det hela fixat så snabbt som möjligt. Om två veckor får jag en ny bräda på garanti men kommer som det verkar åka på att montera den själv. Ett tag förhandlade jag med säljaren om att köpa ett nytt bättre band och fick en riktigt bra deal på 11200 norska inklusive frakt (14000 svenska) för just det band som jag skulle föredra (sportsmaster T200 med maxhastighet på 22km/h). Det var en hyfsad rabbat så jag var väldigt sugen och ett tag var vi överens men jag backade ur till slut. Är lite osäker på hur lätt det skulle vara att bli av med det gamla bandet.

Skulle jag få 4000 svenska för det gamla bandet (inköpt 2007) så skulle jag allt köpa ett nytt som klarar högre fart.

Någon som har tips på bra band i prisklassen 15 till 25 000 kronor?

Sportsmaster och abilica känner jag till men vilka mer kan man välja?

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23