söndag 15 februari 2009

Marthonexpressen bokad!

Tydligen ont om hotellrum under helgen för Stockholmsmaran.
Kommer inte ha med mig övriga familjen till maran så jag kan resa på egen hand och bo hur jag vill. Lena kommer vara på tjänsteresa i USA under den veckan och barnen kan vara hos mina föräldrar. KOllade på Stockholm marathons hemsida och fick syn på ett kul alternativ, Marathonexpressen.
Marathonexpressen avgår klockan 07.30 från centralen i GBG och kommer tillbaks sent på natten samma dag (marathondagen) klockan 01.30. Perfekt då slipper man hotell och kan sova på tåget. Vet av erfarenhet att man ändå inte sover bra natten efter ett plågsamt marathon. Och det kommer bli ett plågsamt marathon, fy fan. Sista 12 kilometrarna kommer jag vara grymt stumm alltså.
En förstaklassbiljett gick på 1000 pesetas så jag slog till. Nu skulle man bra gärna vilja ha med sig dator på tåget också så att man kan sitta och surfa på vägen upp och hem. Kanske kan man låsa in den i ett skåp på centralen.
Tror att det lir kul att åka med en massa marathonlöpare som luktar linement och springer på toa hela tiden. Rätt som det är får man nåt tips från någon "veteran" som vet hur man bäst lägger upp strategin för loppet och som laddat på sitt eget speciella sätt. Ser fram emot det!
Men fram tills marathondagen är det flera andra tävlingar som skall springas och nu gäller det att bli helt 100% frisk så att jag kan börja mosa på med fullskalig träning snart så att man inte behöver sänka målsättningarna altför mycket. Har väl råd med någon veckas lite lugnare till men blir det mer segdraget än så kommer jag fundera på om det verkligen blir Terräng-SM start. Då kan jag noglägga om träningen lite och satsa stenhårt på Göteborgsvarvet och Stockholm marathon istället.

Idag blev det 21,5 km vandringsled i 5.20 min/km och med medelpuls på 138 vilket är normalt. KOmmer vara lite försiktig med hårda pass i kallt väder framöver., tror att det var VO2 max passet i kyla för två veckor sedan som orsakade bakslaget som jag råkade ut för. Det samt för lite sömn under en lång period kan knäcka den bäste, även superman uppenbarligen...Ja för sist jag sprang Stockholm marathon (2004) så var det i stålmansdräkt.

Nu gäller det att få lite sömn. God natt.

Inga kommentarer:

Tävlingsresultat 2011

  • Carlsbad half-marathon 21,1km USA 1.15.23